آموزش ترکیب های وصفی و اضافی عربی پایه نهم

آموزش ترکیب های وصفی و اضافی عربی پایه نهم

توضیح تصویر
logo
تعرفه تبلیغات تعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن مطالب سایت در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

آخرین ارسال های تالار گفتمان
کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
1628amirzarbakhsh
روش تدریس معکوس 
 
دراین روش دانش آموزان خودشان در منزل تمامی مطالب یک درس راخوانده و درکلاس باهدایت دبیر فقط به رفع اشکال و یا آموزش بهینه تر می پردازند . 
 
این روش دریکی از کلاسهای نهم اجرایی شد . دانش آموزان عالی درکلاس ظاهر شدند . مطالب به سمت و سویی می رفت که به هیچ عنوان انتظارش را نداشتم . امروز فی الواقع نقش دبیر ادبیات را در آموزش عربی دیدم . 
 
باتشکر از خانم ها درودی . پارساییان و آقای عطار که امروز زحمت کشیده و به عنوان ناظر درکلاس درس حاضر شدند . 
 
 
توضیح : 
 
در درس هفتم قرار نیست دانش آموز ترکیب وصفی اضافی را تشخیص دهد هرچند که این اتفاق می افتد . 
 
تشخیص ترکیب وصفی اضافی در آزمون نوبت دوم بارمی ندارد وبارم آن فقط در ترجمه منظور می شود . 
 
مجدد تاکید میکنم که این درس چون به شیوه روش معکوس اجرا شد دانش آموزان بسیار بالاتر از سطح کلاسی ظاهر شدند که جای تشکر دارد . 
 
تمامی مراحل تدریس به روش اکتشافی پیش رفت و معلم فقط هدایتگر بود . 
 
 
  
 
 
دراین روش استفاده از کارت هایی که با جملات جدید ترکیب وصفی اضافی را مورد ارزیابی قرار می داد زمینه بحث و گفتگو را برای دانش آموزان گسترده تر کرد . 
 
 
 
 
وکارت های دیگری که از قبل آماده شده بود .                   
 
 
سوالاتی از متن درس قبل از کلاس آماده شده و همچنین مفاهیمی از کلمات جدید درس . این پرسش و پاسخ از متن درس و مفاهیم نشان می داد که دانش آموزان به تمامی سطوح ترجمه ای درس اشراف کامل پیدا کرده اند و جای بسی خوشحالی بود . 
 
همچنین عباراتی جدید از قبل آماده شده بود که ترجمه این عبارات از سوی دانش آموزان دلیل دیگری بریادگیری آنان بود . 
 
و در نهایت احساس رضایتی که از کلاس داشتند بسیار مهمتر از هر آموزشی بود . 
 
دراین کلاس دو فیلم کوتاه هم از ادیسون پخش گردید . در یکی از این انیمیشن ها علاوه بر پخش فیلم ادیسون دانش آموزان به شکل غیر مستقیم به قدردانی از مادرانشان هدایت شدند . و در انیمیشن دیگر دریافتند که تعداد راه های رفته منجر به نتیجه نمی شود بلکه فقط یک راه نتیجه بخش است که این راه ممکن است راه 999امی باشد . 
 
تصویری از عبارات ترجمه ای : 
 
 
فایل سوالات درک متن این درس همراه با مفاهیم پرسیده شده در کلاس در پستی جداگانه خواهد آمد . 
 
از دانش آموزان کلاس 9/3 که امروز حسابی گل کردند صمیمانه سپاسگزارم . 


بازدید : 14140 | تاریخ : 18 / 11 / 1394 ساعت : 19:42 |
برچسب ها : , , , ,
نظرات
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: